Beurzen

Acht procent meer bezoekers op AutoRAI

AutoRAI 2015 heeft 291.717 bezoekers getrokken. Dit zijn er 21.369 meer dan de editie in 2011, terwijl de beurs een dag korter heeft geduurd. Bovendien zijn bezoekers en deelnemende bedrijven zeer enthousiast over de nieuwe opzet. Twee derde van de bezoekers geeft de AutoRAI het rapportcijfer 8 of hoger.

 Er waren ook meer automerken op de beurs aanwezig. De exposanten geven aan meer leads genoteerd te hebben dan verwacht.

 rn

Nieuwe beursopzet slaat aan

rnRoelant Groen, beursmanager AutoRAI: “Het hoge bezoekersaantal van AutoRAI 2015 is ongekend. Geen enkel ander betaald publieksevenement in Nederland trekt zoveel mensen. Nadat de editie in 2013 niet door kon gaan, is hiermee in alle opzichten sprake van een geslaagde comeback.”

42 procent van de bezoekers gebruikte de AutoRAI om zich te oriënteren op een nieuwe auto. 95 procent hiervan geeft aan dat het bezoek aan de beurs zeker heeft bijgedragen aan het oriëntatieproces. Gemiddeld hebben bezoekers 4,6 uur op de beurs doorgebracht en heeft 95 procent gevonden waarvoor hij/zij de beurs kwam bezoeken. Op social media is het enthousiasme ook duidelijk te lezen. Bezoekers noemden het een zeer geslaagde AutoRAI, refererend naar de mooie opzet, het complete aanbod, het vele nieuws en de goede sfeer.

 rn

Automerken zeer positief

rnEen primeur voor de autowereld was dat de stands op de AutoRAI gezamenlijk met de auto-importeurs zijn ontworpen. Bijzonder hieraan was dat het design voor alle deelnemers in dezelfde sfeer was, maar met voldoende onderscheidend vermogen. Exposanten zijn na afloop van de AutoRAI zeer positief over deze nieuwe formule.

Ellis Blasé, woordvoerder Peugeot Nederland verwoordde het in marketingtermen: “De AutoRAI was voor ons één en al Motion & Emotion, een hele positieve ervaring!” Ook Jeroen Maas van Opel Nederland was enthousiast: “Uiteindelijk bepaalt de bezoeker of iets bevalt en afgelopen dagen is duidelijk geworden dat deze opzet van de AutoRAI meer dan bevalt. De reacties waren lovend en daar sluiten wij ons als Opel graag bij aan.”

Janet Richter, directeur communicatie Renault Nederland kijkt graag verder dan deze editie: “Zowel bij Renault als bij Dacia hebben we enorm veel geïnteresseerden op onze stands begroet. Wij zijn dan ook zeer tevreden over het verloop en de uitstraling van deze AutoRAI en geloven dat de beurs in deze opzet een goede toekomst tegemoet kan zien.” Ook de deelnemers van exclusieve auto’s tonen hun waardering. Arjen van Beek, Louwman Exclusive: “Geweldig dat de AutoRAI na zo”n lange afwezigheid weer terug is. De AutoRAI en auto”s zijn weer in trek, dat merk je aan het sentiment bij het publiek. En bij de fabrikanten. We kregen niet voor niets de Europese primeur van de McLaren 570s.”

 rn

Sector enthousiast

rnOok de algemeen voorzitter van RAI Vereniging Steven van Eijck toont zich enthousiast: “Ik ben uiterst tevreden over de reacties van zowel het publiek als alle automerken over het nieuwe concept van AutoRAI. We hebben met vertegenwoordigers van RAI Vereniging, Amsterdam RAI en natuurlijk de automerken er de afgelopen periode keihard aan gewerkt en met deze waardering en bezoekcijfers heeft het zijn vruchten afgeworpen. Een goed signaal voor de sector die een dergelijke opsteker zeker kan gebruiken. Het blijkt dat de AutoRAI springlevend is en met het succes van deze editie kan iedereen AutoRAI 2017 nu al in zijn agenda zetten!”

 rn

AutoRAI 2017

rnAutoRAI, het grootste auto-evenement van Nederland, wordt georganiseerd door Amsterdam RAI onder auspiciën van RAI Vereniging. Naast ruim 500 auto’s waren er ook veel activiteiten zoals het Buitenpark, de Racehal, AutoRAI Klassiek en het InnovationLAB. De 59ste AutoRAI werd gehouden van 17 tot en met 26 april in Amsterdam RAI 2015. In 2017 vindt de AutoRAI  van vrijdag 31 maart tot en met zondag 9 april plaats.

 

 


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief