Achtergrondverhalen

Wat kunnen exposanten leren van retail?

Als toonaangevende retailmarketeer heeft René Repko alle trends in retail op zijn netvlies. Vanuit dat perspectief vroeg Expovisie hem om zijn licht te laten schijnen...

Duitse vakbeurzen herstellen zich langzaam

De Duitse beurzenbranche hoopte zich het afgelopen najaar te herpakken, maar nieuwe cijfers van brancheorganisatie AUMA vallen toch wel echt tegen. Er staat weliswaar een...

Staat jouw toptalent straks ook in Nxt Gen Live?

De redactie van Zynchrone Media heeft al dertig toptalenten gestrikt voor de special Nxt Gen Live, die eind december verschijnt. Deze uitgave van Expovisie en...

Metaverse is een abstractie, maar marketeers happen wel

De metaverse houdt de gemoederen al een tijd bezig, maar wat gaat deze virtuele wereld nu werkelijk betekenen voor live communicatie? Volgens Gartner zal één...

Wat kunnen beursmanagers leren van metaverse-festival MET AMS?

De metaverse houdt de gemoederen al een tijd bezig, dus kon ook een eigen evenement niet uitblijven. Het Amsterdamse festival MET AMS was er snel...

Visuals: Immer grotere variatie aan printbare materialen

Presentatiesystemen en standsystemen worden visueel steeds spectaculairder. Enorme visuals op textiel of folie, geprint hout, een complete stand van karton, geprinte vloeren… wat is er...

IFES World Summit in juni naar Amsterdam

Het internationale congres voor dienstverleners in de beurzensector, de IFES World Summit, werd al op heel wat plaatsen in de wereld gehouden: India, Zuid-Afrika, Griekenland,...

De combinatie van harde cijfers, acceptabele waarden en ‘educated guesses’

Live-communicatiebureau Beewan gaat in opdracht van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland het rendement meten van een selectie deelnemers aan de 'Dutch Dubai'-campagne rondom Expo 2020...

Stabiele resultaten voor Duitse vakbeurzen in 2019

De eerste cijfers over de Duitse beurzensector in 2019 laten een stabilisering zien, na jaren van groei. Het aantal exposanten steeg met ongeveer 1 procent...