Beurzen

Bedenk een stunt!

Deelname aan een vakbeurs kost veel tijd, geld en inspanning. Zorg dus dat het de moeite waard is.

Deelname aan een vakbeurs kost veel tijd, geld en inspanning. Zorg dus dat het de moeite waard is. Vergeet vooral niet om uitnodigingen te versturen! Een paar tips:

1. Bedenk een stunt! We worden bedolven onder reclamemateriaal. Zorg dat uw uitnodiging eruit springt.

2. Nodig zoveel mogelijk bestaande relaties uit. Onderzoek heeft uitgewezen dat juist de stands die dat doen de meeste nieuwe relaties aan de beurs overhouden.

3. Bejegen uw klanten als belangrijke mensen: de klant is koning. Men wil graag positieve aandacht, zorg dat de houding van uw standbemanning daarmee in overeenstemming is.

4. Geef bezoekers een argument om juist uw stand te bezoeken. Zorg ervoor dat er op uw stand iets speciaals valt te beleven: een beursaanbieding, een spel, een spreker, een prijs, gadgets.

5. Laat de redacties van vakbladen (voor de beurs) weten dat u aan de beurs meedoet en welke nieuwtjes en/of nieuwe producten u heeft. Zorg voor voldoende informatiemateriaal en foto’s. Ook op de stand.

6. Stuur een draagtas met uw logo mee met de uitnodiging. Als de bezoekers deze (opvallende!) tas meenemen naar uw stand, krijgen ze een leuk presentje.

7. Gebruik alle faciliteiten van de beursorganisator: vermelding op beurssite, stickers voor op uw post, banners voor in uw e-mails en op uw eigen site, gratis toegangskaarten, etc.

 

(bron: Vakbeurs Foodspecialiteiten)

Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief