Beurzen

Beursstrategie: Begin altijd met Waarom?

Waarom willen wij deelnemen aan deze beurs? Deze vraag moet je keer op keer stellen. Aan jezelf en/of aan het management. Een beursdeelname is te kostbaar om zonder duidelijke beursstrategie op een beurs ‘te gaan staan’. De uitdrukking ‘Wij staan op de beurs’, geeft al aan hoe passief veel bedrijven aan beurzen deelnemen.

Beurzen kunnen een belangrijk onderdeel zijn van alle verkoop- en marketinginspanningen. Als je tenminste gebruik maakt van de sterke kanten van het medium en als je de beursdeelname een geïntegreerd onderdeel maakt van de algehele verkoop- en marketingstrategie.

Welk doel kunnen we met deze beursdeelname bereiken en met welke doelgroep brengt deze beurs ons in contact? Wat zijn de alternatieven?

En als we dan op deze beurs gaan staan, wat is dan het budget, wie vormen het beursteam en hoeveel uren mogen ze besteden aan het project?

Pas als deze vragen zijn beantwoordt, heeft het zin om aan de slag te gaan. Met een gericht doel voor ogen en met de zekerheid dat alle betrokkenen bewust het project aangaan.


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief