Beurzen

Design ook de standbemanning

Wel merkcommunicatie via de stand en visuals, maar niet via het standteam? Uiteindelijk is het toch het de onderlinge interactie tussen standbemanning en beursbezoekers die voor een belangrijk deel het succes van de beurs bepaald. Dus design ook de standbemanning.
Investeren in beurskleding verdient zich geheid terug. Het geeft een professionele uitstraling. Het maakt de bezoeker meteen duidelijk wie het bedrijf vertegenwoordigt. Het helpt de standbemanning beseffen dat ze ‘on stage’ zijn; dat een beursdeelname compleet iets anders is als de dagelijkse routine. Het verhoogt de teamgeest.

Kies een outfit die in lijn ligt met de look & feel van de stand. Zorg ook voor minimaal één kledingsstuk of accessoire waarmee jouw standmedewerkers echt opvallen. Niet alleen voor hun herkenbaarheid. Je vergroot ook de kans dat de beursbezoeker zich het contact op de beurs langer blijft herinneren.
Bedenk wel dat het standteam zich prettig moet voelen in de kleding. Als je erg wilt afwijken van hun dagelijkse (zakelijke) kleding, leg dan vooraf goed uit welke overtuigende reden je hebt om dit te doen (en heb deze overtuigende reden). Kies bij voorkeur voor lichte en luchtige kleding. De temperatuur op een stand kan immers flink oplopen en niemand wordt vrolijk van een bezwete gesprekspartner.
En tot slot een reminder: vergeet de schoenen niet!

Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief