Beurzen

Doelstellingen en doelgroep

Waarom neemt u aan een beurs deel? Omdat “onze concurrenten er ook staan”? FOUT! Omdat “we hier al tien jaar staan”? Ook FOUT! U neemt deel aan een beurs om uw vooraf gestelde(marketing)doelen te bereiken.

Waarom neemt u aan een beurs deel? Omdat “onze concurrenten er ook staan”? FOUT! Omdat “we hier al tien jaar staan”? Ook FOUT! U neemt deel aan een beurs om uw vooraf gestelde(marketing)doelen te bereiken.

Knoop dit in uw oren: als u heeft besloten om aan een beurs deel te nemen, is het essentieel om uw doelstellingen in kaart te brengen. Niet zomaar doelstellingen. Nee, altijd concrete doelstellingen! Zo kan het succes van uw beursdeelname worden gemeten.

Denk bijvoorbeeld aan de volgende doelstellingen:

– tijdens de beurs willen we 2.000 producten verkopen

– tijdens de beurs willen we 500 leads genereren.

– tijdens de beurs willen we de mensen binnen onze branche kennis laten maken met ons nieuwe product of dienst

De meeste bedrijven hebben meerdere doelstellingen tijdens een beurs. Denk bijvoorbeeld aan salesdoelstellingen (verkoop van 2.000 producten) en communicatiedoelstellingen (genereren van media-aandacht tijdens de beurs). Wanneer u concrete en meetbare doelstellingen formuleert kunt u achteraf evalueren of uw beursdeelname succesvol is geweest.

Koppel aan uw verschillende doelstellingen uw doelgroepen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan:

nieuwe afnemers binnen uw specifieke branche,  toeleveranciers in uw branche, bestaande zakenrelaties,  media en concurrenten.

 

Bron: www.standmakelaar.com

Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief