Beurzen

Drupa 2024 mikt op duurzaamheid en digitalisering

Na acht jaar komt er eindelijk weer een fysieke editie van de grafische vakbeurs Drupa. Volgens beursorganisator Messe Düsseldorf ligt de organisatie van het evenement op schema. Exposanten uit 32 landen zouden al hebben ingetekend.

Voor de laatste fysieke Drupa moeten we terug naar 2016, toen meer dan 1800 exposanten uit 54 landen zich verzamelden in Düsseldorf. De 260.000 bezoekers kwamen uit 183 landen. Drupa 2024 vindt plaats van 28 mei tot 7 juni 2024 onder het motto ‘we create the future’. Deze editie zal draaien om de megatrends duurzaamheid en digitalisering en hun invloed op de toekomst van de printindustrie.

Op Drupa 2024 zal er veel aandacht gaan naar startups en andere nieuwkomers. “Het promoten van jong talent en de ‘next generation of print’ is ons bijzonder dierbaar”, zegt Sabine Geldermann, project director Print Technologies bij Messe Düsseldorf. “We gaan samen met de Academy for Fashion & Design in Düsseldorf een fascinerend papieren kunstwerk ontwerpen voor Drupa 2024. In samenwerking met andere universiteiten zoals de Stuttgart Media University en beroepsopleidingen zoals FHBK Dortmund zullen we het belang van deze branche met zijn aantrekkelijke functieprofielen in de spotlights zetten.”


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief