Beurzen

Horecava visitekaartje RAI voor 2007

Horecava 2007 wordt voor de RAI een bijzondere beurs. Eigenlijk het nieuwe model van een vakbeurs voor de komende decennia. Om te beginnen met de keuze van d e beursmanager, Joke van der Wijngaart. Een manager, gepokt en gemazeld in de horeca en dus wetend wat de branche verwacht van een beurs als die Horecava. Dat lijkt vanzelfsprekend, maar je zult de beursmanagers te eten moeten geven, die wel alles van het organiseren van beurzen denken te weten, maar iedere affiniteit met de branche missen.Horecava 2007 wordt voor de RAI een bijzondere beurs. Eigenlijk het nieuwe model van een vakbeurs voor de komende decennia. Om te beginnen met de keuze van d e beursmanager, Joke van der Wijngaart. Een manager, gepokt en gemazeld in de horeca en dus wetend wat de branche verwacht van een beurs als die Horecava. Dat lijkt vanzelfsprekend, maar je zult de beursmanagers te eten moeten geven, die wel alles van het organiseren van beurzen denken te weten, maar iedere affiniteit met de branche missen.

Nieuw op de Horecava is ook de uitwerking van de bijzondere paviljoens. Acht grote cocons van doek, die aan trussen hangend, van verre al zichtbaar zijn. Twee nieuwe thema’s zijn daarbij Het Lab, (Lifestyle and Bars) en het Strandleven, waarmee ingespeeld wordt op de trends in bars en clubs en de horeca rond zomer en strand.

 

Bijzonder interessant is het experiment met de interactieve grootbeeldmonitoren die overal in het RAI-complex te vinden zijn. Geen standaard beelden op die monitoren, maar informatie gericht op de plaats waar ze staan, het tijdstip van de dag en de actualiteit. Een seminar dat beginnen gaat kan een laatste oproep doen. Het begin van de lunch in een van de restaurants kan worden aangekondigd. Een demonstratie bij een van de exposanten, een live schakeling naar de wedstrijden, de presentatie van de eerste sterrengids voor de gastvrijheid in de zorginstellingen, het kan allemaal te zien zijn op de schermen. Bovendien is de centrale regie in staat die beelden gericht naar de verschillende hallen te sturen, zodat zelfs informatie over de afstanden en route via die breedbeeld plasmaschermen te zien is.

 

 

Voor Amsterdam RAI is met name die gerichte info via de ruim 100 breedbeeldschermen in het gehele complex een primeur van de eerste orde. Er is bijna een jaar aan de voorbereiding gewerkt en de exploitatiemogelijkheden zijn onbegrensd. Iedereen die een beetje fantasie heeft, kan indenken dat de stap naar beurstelevisie nog maar een kleine is. En van Berlusconi hebben we geleerd, dat wie de media heeft, ook de macht heeft.

Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief