Beurzen

Huis & Tuin plust tien procent qua bezoekers

De organisatie van de beurs Huis & Tuin in WTC Expo kijkt tevreden terug op de negende editie van Huis & Tuin. Met bijna tien procent meer bezoekers was de grootste huis- , tuin- en woonbeurs van Noord-Nederland een groot succes te noemen. Maar liefst 32.875 bezoekers passeerden in vier dagen tijd de kassa.De tendens die al langer voor de meeste beurzen in het WTC Expo geldt – een stijgend aantal bezoekers uit regio's buiten de drie noordelijke provincies – geldt nu ook voor de beurs Huis & Tuin. Er werden meer bezoekers uit Noord-Holland ontvangen en uit het midden en zuiden van het land. Volgens organisator WTC Expo zijn de exclusief aangelegde thematuinen een trekker voor mensen uit het hele land.

“Vooral op donderdag en vrijdag is de beurs erg goed bezocht”, vertelt projectmanager Tjettje Miedema. “Veel gezinnen met kinderen zochten een dagje vertier op de beurs vanwege de voorjaarsvakantie. Voor kinderen was er genoeg te beleven, zoals een speciale kinderspeelhoek en het kindercircus. Ook de woonveiling, georganiseerd door Veilinghuis Ald Fryslân was een succes, drommen bezoekers schaarden zich op zaterdag rondom de veilingplaats om voor een mooi prijsje iets op de kop te tikken.”

De twaalf hoveniers die de thematuinen speciaal voor de beurs aanlegden, hebben ook dit jaar gestreden om de felbegeerde hoveniersbokaal. Stichting VKC (Vaste Keuring Commissie) deed de beoordeling. Tuinadviesbureau Michel van Kammen ging ervandoor met de eerste prijs. De tuin met het kleinste gebruikte oppervlak van de twaalf inzenders, werd door de vakjury unaniem beoordeeld als winnaar.

Nieuw dit jaar was de publieksprijs, ruim vijftienhonderd beursbezoekers hebben hun stem uitgebracht op de thematuin van hun keuze. Opvallend was dat de drie winnaars van de publieksprijs niet in het rijtje van de vakjury voorkwamen. Miedema: “Het verrassende verschil in de uitslag is waarschijnlijk te verklaren is door de vele vaktechnische aspecten die de vakjury meeneemt in haar oordeel die het publiek vaak minder opvallen. De beursbezoeker kiest veelal wat hem het meest aanspreekt, of gewoon wat hij het mooiste vindt.”


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief