Beurzen

Jaarbeurs wint met beurs-app internationale innovatieprijs

De Koninklijke Jaarbeurs Utrecht heeft de UFI Digital Innovation Award 2022 gewonnen voor de ontwikkeling van de Jaarbeurs Live-app. De prijs is uitgereikt door de wereldwijde associatie van evenementenlocaties en -organisatoren UFI. Jaarbeurs krijgt de prijs voor de innovatieve app waarmee de organisatie verschillende functies bundelt, zoals ticketing, parkeren, indoor-navigatie, lokale marketing en crowd control.

“Het is een eer om internationale erkenning te krijgen voor onze digitale transformatie”, zegt Aletta Kok, Chief Marketing & Digital Officer van de Jaarbeurs. “Met onze app bieden we een betere customer journey. Bezoekers krijgen de mogelijkheid zich thuis al voor te bereiden op hun beursbezoek en kunnen hun persoonlijk programma samenstellen. Tijdens de beurs ontvangen ze onder meer informatie over exposanten en worden ze verrast door de toepassing van games. Niet alleen voor bezoekers maar ook voor exposanten is de app van toegevoegde waarde. Zo kunnen exposanten in de app advertenties plaatsen, zijn ze door de plattegrond in de app goed vindbaar en kunnen ze leuke acties toevoegen. Met deze app besparen we op jaarbasis 600.000 papieren plattegronden.”

Focus op terugkeer van live-events

De jury van de UFI Digital Innovation Award selecteerde Jaarbeurs voor de ontwikkeling van het gehele ‘smart venue concept’. Voor UFI lag dit jaar de focus op digitale innovatie die de terugkeer van live events ondersteunt. Van de ruim dertig inzendingen wereldwijd zijn er drie finalisten geselecteerd om afgelopen maandag naar Parijs Porte de Versailles te komen om hun inzendingen live te presenteren. De andere finalisten waren Messe München die een gestandaardiseerde API presenteerde en Expoplatform (uit het Verenigd Koninkrijk) met een ‘365-community-platform’.

Naast de Live App heeft Jaarbeurs afgelopen jaar onder meer een innovatieve opnamestudio geopend voor de opname van webinars, talkshows en podcasts. Daarnaast biedt Jaarbeurs community- en netwerkplatforms aan waarbij het voor zowel bezoekers als exposanten mogelijk is om 365 dagen per jaar met elkaar te communiceren.

Jeroen van Hooff, CEO Jaarbeurs: “Met onze app halen bezoekers op een slimme manier veel meer uit hun bezoek en biedt het exposanten interessante commerciële mogelijkheden. Ik ben trots dat we opnieuw zo’n mooie internationale award hebben gewonnen. Eerder dit jaar wonnen we de UFI Sustainability Award voor de innovatieve manier waarop Jaarbeurs haar voedselafval weet te verminderen en het vegetarische horeca-aanbod. Zo zetten we continu stappen om invulling te geven aan de ambitie om in 2030 de meeste slimme en duurzame evenementenlocatie en -organisator van Europa te worden.”


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief