Beurzen

Kop- of themastand?

De stand is één van de communicatiemiddelen rondom de beursdeelname. Daarom is het belangrijk om te weten welk soort stand bij uw presentatie past. Kies maar uit:

De stand is één van de communicatiemiddelen rondom de beursdeelname. Daarom is het belangrijk om te weten welk soort stand bij uw presentatie past. Kies maar uit:

 

– Wand- of tussenstand Vaak een generale stand die wordt aangeboden door de organisator. De stand bestaat uit een achterwand, twee zijwanden, een frieslijst (voor de bedrijfsnaam) en eventueel een berghokje.

– Doorloopstand Een tussenstand waarbij de achterwand ontbreekt, waardoor de stand aan twee gangpaden grenst.

– Hoekstand Deze stand staat of op een kruising van twee gangpaden of op een hoek van een gangpad en is aan twee zijden open. Geschikt voor open presentaties.

– Kopstand Staat aan het begin van een rij stands en heeft drie aangrenzende looppaden. Een kopstand heeft een hoge attentiewaarde en bereikbaarheid.

– Eilandstand Heeft een optimale aandachtswaarde door vier aangrenzende looppaden. De stand heeft aan alle zijden een open karakter en fungeert vaak als blikvanger op strategische punten in de beurshal.

– Presentatie of etalagestand Ziet eruit als een etalage en leent zich goed voor demonstraties. Er is vaak sprake van directe verkoop of sampling, zoals op de Huishoudbeurs veel voorkomt.

– Hospitalitystand Deze stand is voorzien van veel zitmogelijkheden en is geschikt voor gesprekken met nieuwe en bestaande relaties.

– Communicatiestand Hier ligt de nadruk op het uitwisselen van informatie en het leggen van contacten. Gesprekken zijn toegespitst op een toelichting op een product of dienst.

– Themastand De boodschap van de exposant kun je als het ware door de regels heen lezen. Beleving is hier een sleutelbegrip.

Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief