Beurzen

Maak een herinneringenboek

Een apparaat dat visitekaartjes leest kan handig zijn voor sommige beurzen. Maar de informatie die het vergaart is wel een beetje karig. Daarom werkt Martin Liberty van Verifone altijd met een “memory book”.

Een apparaat dat visitekaartjes leest kan handig zijn voor sommige beurzen. Maar de informatie die het vergaart is wel een beetje karig. Daarom werkt Martin Liberty van Verifone altijd met een “memory book”.


Op de eerste pagina van het boek komen de naam, data en locatie van de beurs te staan. Daarna kunnen verkopers hun verkregen visitekaartjes op de volgende pagina’s plakken of nieten. Daaronder kunnen ze notities maken, grafiekjes tekenen, afspraken vastleggen of wat dan ook.

Het concept lijkt ouderwets, maar het voordeel is dat verkopers veel meer info over hun prospects kwijt kunnen: erg handig in de follow-up fase. En als een verkoper onverhoopt vergeet welke prospects hij of zij ook alweer heeft binnengehaald, kan hij in het boek zijn of haar eigen handschrift herkennen.

Ook niet onbelangrijk: na de beurs heeft u een imposant boekwerk dat u aan uw management kunt laten zien (in plaats van een stapeltje verfomfaaide formulieren).

(jan. 2004)

Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief