Beurzen

Rail Tech

Of de duvel… Op de tweede dag van RailTech Europe in de Jaarbeurs Utrecht , werd het treinverkeer rond de Domstad getroffen door een ernstige technische storing. (Door Huub Klompenhouwer)“Het heeft zo moeten zijn,” reageert Christie de Vrij, projectmanager van Europoint verantwoordelijk voor de jubilerende beurs. “Vier jaar terug werd de beurs ook al getroffen door een treinstaking.” Ondanks die verkeershinder trok de beurs over drie dagen 5.500 vakbezoekers, wat gelijk is aan de vorige editie. Het aantal exposanten is gestegen van 135 naar 151. Tegelijk met de beurs werd ook het internationale congres Rail Technology gehouden. De  ca 100 deelnemers aan het congres zijn de beleidsmakers en Ceo’s uit de internationale rail branche.  Belangrijk, meent Christie de Vrij, is de wisselwerking tussen congres en beurs. “Plannenmakers, strategen, visionairs praten op zo’n congres over de problematieken van aanleg, invulling en onderhoud, terwijl op de beurs de specialisten staan die daar vorm en inhoud aan kunnen geven. En voor hen is het ook weer belangrijk te weten in welke richting de planologen denken, als het de toekomst betreft.” Inmiddels is het succes van RailTech Europe ook internationaal doorgedrongen en is het bureau Europoint nu ook gevraagd in november een soortgelijke beurs, maar dan gericht op hoge snelheidslijnen, te organiseren in Milaan. En ook voor Polen en Rusland staan nu RailTech beurzen op de agenda. 

Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief