Beurzen

Salon van de Smaak

Toch een teleurstelling. Met drieduizend bezoekers scoorde de tweede editie van Salon van de Smaak (27 tot en met 29 mei) even hoog als de eerste keer. Maar stiekem had organisator en restaurateur Ton Pinxten gerekend op een kwart meer bezoekers. De reden van het stagnerende bezoek was overduidelijk. Het eerste zonnige weekend van de zomer. De tropische omstandigheden dus. Pinxten: “We hebben er van geleerd. Belangrijker dat die tegenvaller vind ik het gegeven dat de bezoekers zeer tevreden waren. Workshops als Oosterschelde Kreef & Duitse Wijn waren volgeboekt en de deelnemers zijn enthousiast.” In het vakblad Misset’s Horeca liet Pinxten weten dat het eerste evenement een verlies te zien gaf van bijna € 25.000. Pinxten vreest dit jaar op eenzelfde verlies uit te komen. Maar zegt hij nu, “Als ik kijk naar de publiciteit overtreft die de stoutste verwachtingen. En dat is niet in geld uit te drukken.” Salon van de Smaak is een driedaags culinair evenement op het landgoed Wolfslaar bij Breda, waar Pinxten met sommelier Edwin Raben zijn sterrestaurant runt. Op het landgoed boden een spiegeltent en een reeks paviljoententen onderdak aan de exposanten en was het landhuis de plaats waar de meeste workshops en proeverijen gehouden werden.

Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief