Beurzen

Slotbericht Beauty Trade special 2015

De vakbeurs Beauty Trade special heeft zich wederom bewezen als het nationale oriëntatiemedium voor de schoonheidsbranche en als belangrijk podium voor orderplaatsing en directe verkoop. De beurs trok in totaal 17.522 bezoekers, een stijging met 4 procent ten opzichte van vorig jaar. Daarmee kwam de totale omzet die op Beauty Trade special werd gegenereerd kwam uit op 8,5 miljoen euro.

 De beurs werd gehouden van zaterdag 7 maart tot en met maandag 9 maart in de Jaarbeurs in Utrecht. Exposanten pakten uit met innovaties en bezoekers konden deelnemen aan een hoogwaardig programma van branchegerichte activiteiten. Voor 82 procent van de bezoekers die deelnam aan de extra activiteiten waren deze van grote toegevoegde waarde voor hun beursbezoek, blijkt uit de evaluatie.

Alle gewenste bezoekersgroepen waren aanwezig, met als verreweg de grootste categorie de schoonheidsspecialisten (61 procent). Op afstand volgen nagelstylisten (16 procent), pedicures (6 procent) en kappers (5 procent). Bijna zeven van de tien bezoekers gaf aan eigenaar te zijn van een salon of studio. De meesten (69 procent) kwamen om op de hoogte te blijven van de nieuwste product- en brancheontwikkelingen.

De beurs was ook erg belangrijk om direct in te kopen en orders te plaatsen: 91 procent heeft ter plekke producten gekocht en nog eens 27 procent plaatste een of meerdere bestellingen. Het gemiddelde bedrag van de directe inkopen per persoon was 300 euro en de gemiddelde waarde van de bestellingen 871 euro.

De top 5 interessegebieden van de bezoekers waren achtereenvolgens: producten voor gezichtsverzorging, producten voor hand- en nagelverzorging, saloninrichting, apparatuur voor gezichtsverzorging en op een gedeelde vijfde plaats producten voor visagie en voor lichaamsverzorging.

Volgende vakbeurs in de schoonheidsbranche is dit najaar Beauty Salon dimensions, van 12 tot en met 14 september 2015 in Jaarbeurs Utrecht.

 


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief