Beurzen

Tools voor opdrachtgevers

Hoe krijg ik het beste resultaat uit mijn pitch? Wat is een realistische schatting van het haalbare aantal klantcontacten? Twee cruciale vragen die bepalend zijn voor het pitchproces, de bureaukeuze én de uiteindelijke opbrengsten van fieldmarketingactiesBranchevereniging DFMA biedt opdrachtgevers hulp bij het beantwoorden van deze vragen met de introductie van de Richtlijn Pitches en de Helpdesk Haalbare Aantallen.

Richtlijn Pitches

De richtlijn is opgesteld om de bureaukeuze door een opdrachtgever zoveel mogelijk te optimaliseren. Nog te vaak worden bij pitches teveel, of de verkeerde, bureaus uitgenodigd, waardoor het pitchproces minder efficiënt is. Het volgen van de nieuwe Richtlijn Pitches voorkomt dat een pitch teveel tijd kost en teveel energie uit de markt haalt. De richtlijn bestaat uit twee delen: een Questionnaire ter verduidelijking van de vraagstelling en een Competitie Leidraad met aanbevelingen en spelregels voor het feitelijke pitchproces.

Helpdesk Haalbare Aantallen

Bij vrijwel elke pitch wordt de vraag gesteld naar haalbare aantallen klantcontacten: hoeveel klanten kunnen effectief worden bereikt binnen een bepaald tijdsbestek? Opdrachtgevers die kiezen voor het bureau dat de hoogste aantallen belooft, krijgen echter niet altijd wat ze verwachten. Soms schatten bureaus de aantallen te hoog in, of er ontstaat een te hoog percentage verloren contacten. Om opdrachtgevers te ondersteunen bij het bepalen van realistische aantallen heeft DFMA de Helpdesk Haalbare Aantallen ingesteld. Via deze helpdesk kunnen opdrachtgevers advies op maat vragen. Alle vragen worden vertrouwelijk behandeld door DFMA-leden die niet betrokken zijn bij de pitch in kwestie.

Waar te vinden?

Richtlijn Pitches – downloaden op www.dfma.nl, onder "Codes".

Helpdesk Haalbare Aantallen – 070 363 23 36 of info@dfma.nl.


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief