Trade Mart Utrecht zit in transitiefase

Hoe gaan winkeliers na alle corona-veranderingen inkopen? Over die vraag breekt Trade Mart Utrecht zich het hoofd in de aanloop naar de najaarseditie van 4, 5 en 6 september. Het retail-event in de Jaarbeurs bevindt zich in een transitiefase.

“We houden een groot marktonderzoek onder winkeliers om erachter te komen hoe de winkelier na corona en met de digitalisering in het achterhoofd wil inkopen”, zegt beursmanager Arriën van den Berg in een interview met Wonen 360. De uitkomsten daarvan verwacht hij medio september. Op basis van deze data kan Trade Mart een nieuw concept creëren die Van den Berg in het najaar gaan introduceren bij exposanten, onder de werknaam ‘Trade Mart 2030’.

Onderscheid in de winkelstraat

Voor de Trade Mart van begin september betekent deze transitie nog vooral dat de huidige bezoekers bij de voor hun bekende exposanten de najaars- en feestdagen collecties zullen inkopen. Van den Berg: “Daarnaast heeft ons team van accountmanagers een mooi aanbod van gastexposanten gecreëerd op de vloer waarmee de bezoekende winkelier verrast zal worden en zich kan onderscheiden in de winkelstraat. Concreet zetten we in op een bezoekersgroei van 15 procent.”

De nieuwe ambities worden fanatiek uitgedragen, waardoor Trade Mart naar eigen zeggen een reeks nieuwe exposanten kan verwelkomen. Enkele nieuwe namen: C-Forms en Typisch Thuis, maar ook de gastexposanten Vogels Import-Export, KE-AKT, Tudo Taste, Pollé en Tools2Cook.