Beurzen

Zo bereid je je beursbezoek goed voor

Op deze website geven we doorgaans tips om exposanten te helpen bij een zo effectief mogelijke beursdeelname, maar we hebben natuurlijk ook oog voor het rendement dat een beursbezoeker uit zijn of haar beursbezoek kan halen. Daarom hier vijf tips om goed voorbereid een beurs te bezoeken.

 

Formuleer concrete doelen

Bedenk vooraf wat je met het beursbezoek wil bereiken. Waak voor te algemene formuleringen als ‘oude bekenden ontmoeten’, ‘nieuwe producten vinden’ en ‘inspiratie op doen’. Wie wil je per se spreken en naar welke oplossingen ben je vooral op zoek.

 

Maak afspraken

Spreek een dag en tijd af met bedrijven/personen die je per se wil spreken. Je weet dan zeker dat je die niet misloopt en dat men tijd voor je heeft gereserveerd. En het zorgt ervoor dat je – als je het bedrijf nog niet kent – direct aan de juiste persoon gekoppeld wordt. Om zeker te zijn dat een exposant voldoende tijd voor je heeft, spreek je het best af op de rustige momenten, zoals aan het begin of eind van de beurs.

 

Stel je voor

Een effectief beursbezoek laat zich kenmerken door snelle interacties. Het helpt enorm als je jouw bedrijf en jezelf in enkele zinnen kunt introduceren. Dat lijkt eenvoudig, maar is het niet. Bedenk dus vooraf hoe je jezelf en jouw vraagstelling presenteert.

 

Houd het kort

Blijf niet hangen op een stand, om vervolgens te constateren dat je te weinig van de beurs hebt gezien. Stel een limiet aan de bezoekduur van een stand (in 10 minuten kun je heel veel bespreken) en kom snel ter zake. Als je tot de conclusie komt dat er meer tijd nodig is, maak dan een vervolgafspraak.

 

Reserveer ruimte

Maak voldoende tijd vrij om een volledig rondje over de beurs te doen, onverwachte gesprekken aan te gaan en nieuwe producten of diensten te ontdekken. Een van de sterke punten van een beurs is immers de eerste kennismaking met producten, trends en branchegenoten. Reserveer daarom ook voldoende tijd voor een inspirerende ontdekkingsreis over de beursvloer.

 

 


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief