Congressen

‘Doet mijn werk ertoe en wat draag ik bij?’

Manon Sijbers

De jongere generatie gaat voor relevantie, voelt de druk om te presteren en wil daarom meteen weten wat er mogelijk is binnen een bedrijf, stelt Manon Sijbers (27), salesmanager Meetings & Events bij Hutten. “Wie maatschappelijk verantwoord onderneemt, heeft een streepje voor.”

Welke veranderingen houden jou bezig in je werk?

“Wij zien dat de behoefte aan online live-communicatie afneemt, daar waar de behoefte juist weer toeneemt om elkaar fysiek te ontmoeten. Wel heeft live-communicatie laten zien dat de mogelijkheden enorm zijn. Zo is het mogelijk om participanten te laten deelnemen uit andere continenten, kunnen sprekers makkelijker en soms op afstand een presentatie geven en heeft de branche meer kennis kunnen vergaren over mogelijkheden die er zijn wanneer het nodig is om op afstand te vergaderen. Wij zien als cateraar mogelijkheden om ons aanbod te vertalen naar concepten voor deelnemers op afstand en zien mogelijkheden om flexibel ons aanbod aan te passen naar de situatie die zich voordoet.”

Zijn de wensen van opdrachtgevers de afgelopen jaren veranderd?

“Het thema gezondheid is belangrijker geworden. Ook kennis over wat gezond eten is, is toegenomen. De vraag naar duurzaamheid en maatschappelijke betrokkenheid is toegenomen. Bezoekers zijn zich steeds meer bewust van en betrokken bij de gehele keten en alle stappen die gemaakt worden om tot een gerecht te komen. Dat werkt in ons voordeel. Mensen zijn meer en vaker geïnteresseerd in de ingrediënten die worden gebruikt door onze chefs. Daarnaast zien wij de vraag naar vegetarische opties toenemen, daar waar de behoefte aan vlees en vis juist aan het afnemen is.”

Waar haal jij je inspiratie vandaan?

“Mijn creatieve collega’s van onze conceptontwikkeling, netwerkevents en natuurlijk speelt social media een erg grote rol. Maar ook onze chefs uit de keuken die keer op keer ons weten te verrassen met culinair ambacht, op eerlijke en duurzame manier klaargemaakt en aangeboden.”

Wat wil je jouw oudere vakgenoten meegeven als advies van de nieuwe generatie?

“Zeg nooit meer: ’Zo doen we het altijd al.’ Tijden veranderen en wie niet vooruitgaat, gaat achteruit. Plus: investeer in personal branding op kanalen zoals LinkedIn.”

En wat heb jij geleerd van de oudere generatie?

“Afspraak is afspraak. En het belang van klantvriendelijkheid en goed samenwerken.”

Wat moet er volgens jou echt anders in de eventbranche?

“Ik denk dat we er samen voor moeten zorgen dat werken in de branche weer aantrekkelijker wordt. We willen allemaal in de toekomst nog genoeg mensen hebben om deze events mee te verzorgen.”

Hoe kunnen bedrijven zich aantrekkelijk maken voor jongeren?

“Focus op de persoonlijke ontwikkeling van een medewerker en zorg voor concrete doorgroeimogelijkheden. De jongere generatie voelt de druk om te presteren en wil daarom ook meteen weten wat er mogelijk is. Een prettige, informele werksfeer is ook erg belangrijk. Vaak voelt iemand dit na een paar minuten binnen al, dus zorg samen met je collega’s altijd voor een hartelijk welkom. Ben je een organisatie met een platte organisatiestructuur en bied je flexibiliteit, dan heb je al helemaal een streepje voor.

Ook is het maatschappelijk belang van een bedrijf tegenwoordig extra belangrijk en vooral voor de jongere generatie. De vraag ‘Doet mijn werk ertoe en wat draag ik bij?’ wordt vaak gesteld. Je bedrijf zal daarom aantrekkelijker zijn als je maatschappelijk verantwoord onderneemt.”

 

 


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief