Beurzen

Informa neemt Tarsus over

Overzicht met beurslogo's van Tarsus Tradeshows

Informa breidt haar portfolio uit met de overname van Tarsus voor een initiële bedrijfswaarde van 940 miljoen dollar (859 miljoen euro). Hiervoor heeft de internationale organisator van B2B-evenementen op 23 maart een akkoord gesloten met Charterhouse Capital Partners en andere aandeelhouders.

De portfolio’s van Informa en Tarsus vullen elkaar zowel geografisch als in de marktcategorie aan, waardoor de positie van Informa in meerdere verticale segmenten zoals schoonheid & esthetiek, gezondheidszorg, verpakkingen, infrastructuur, luchtvaart, duurzaamheid, huisartikelen en mode versterkt wordt.

Informa schat in dat de operationele synergiën door deze overname tegen 2025 een waarde 20 miljoen dollar (18 miljoen euro) per jaar vertegenwoordigen. Dit dankzij efficiëntie op verschillende gebieden, waaronder inkoop, vastgoed, technologie, en evenementcontracten. Ook wordt er een incrementele omzetverhoging verwacht door kruisbestuiving tussen merken, digitale uitbreiding en nieuwe evenementlanceringen, en ook het benutten van first-party data van Tarsus via Informa’s klantdata-engine IIRIS.

Waardevolle kans

Het bestuur van Informa ziet de fusie als een waardevolle kans om het aanbod voor klanten te verbeteren, nieuwe kansen voor medewerkers te creëren en aantrekkelijke rendementen voor aandeelhouders te leveren. Robert Leeming, partner bij Charterhouse, benadrukt het potentieel van Informa om de groeistrategie van Tarsus verder te ontwikkelen.

Met meer dan 160 live en on-demand B2B-evenementmerken heeft Tarsus zich gericht op groeiende specialistische B2B-markten, gekenmerkt door gefragmenteerde toeleveringsketens en hoge innovatieniveaus. De tien toonaangevende merken van Tarsus zullen het portfolio van Informa verder verrijken, waarmee het aantal merken op meer dan 85 komt.

Sinds de overname van Tarsus door Charterhouse in 2019 is het portfolio uitgebreid en verbeterd met 24 nieuwe lanceringen en 11 gerichte overnames. Hierbij heeft Tarsus, net als Informa, een sterke terugkeer naar de markt voor live en on-demand B2B-evenementen in 2023 waargenomen.

Integratieprogramma tot januari 2024

Een integratieprogramma is opgesteld met drie belangrijke doelstellingen: maximale prestaties leveren in 2023, groeigerichte beslissingen nemen en ervoor zorgen dat de portfolio’s succesvol het jaar 2024 betreden als één entiteit onder het Informa-merk.

Mark Temple-Smith, COO van Informa Markets en voormalig CEO van Asia voor Tarsus, zal optreden als Executive Chair van Tarsus tot het einde van het integratieprogramma in januari 2024. Douglas Emslie, huidig CEO van Tarsus, zal als Senior Advisor optreden om de Informa Group te begeleiden op het gebied van talent, merken en partnerschappen.

 


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief