Festivals

Live Nation behaalt sterkste omzetstijging in haar geschiedenis

Cijfers Live Nation Entertainment over Q3 van 2023

Live Nation (LN) heeft in het derde kwartaal van 2023 de sterkste omzetstijging in haar geschiedenis behaald met een omzetstijging van 32 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De omzet in Q3 bedroeg 8,2 miljard dollar (7,7 miljard euro). Het bedrijfsresultaat nam met 22 procent toe tot 619 miljoen dollar (580 miljoen euro).

‘We hebben ons sterkste kwartaal ooit afgeleverd en liggen we op koers voor een record in 2023, grotendeels gedreven door de versnelling van de structurele groei in de live-entertainmentindustrie’, zegt Michael Rapino, CEO van Live Nation. ‘Hoewel we al vele jaren profiteren van rugwind, is de groei versneld als gevolg van de mondialisering van ons bedrijf en een fundamentele verschuiving in het bestedingspatroon van consumenten richting ervaringen. Nu het merendeel van de kansen nog onbenut is, van Milaan tot Bogotá tot Tokio en verder, verwachten we dat de industrie in 2024 en de komende jaren zal blijven groeien.’ 

Ruim 12.000 events

Het entertainmentbedrijf organiseerde in het derde kwartaal naar schatting 12.090 evenementen, waarvan 9,080 in de Verenigde Staten. In totaal kwamen 52.277.000 bezoekers op deze events af.

LN verwacht voor het hele jaar 2023 een omzet van 17 miljard dollar te behalen. Dit jaar zijn er al meer dan 140 miljoen tickets voor de shows van het bedrijf, een stijging van 17 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar en al hoger dan de 121 miljoen verkochte tickets over heel 2022.

Ticketmaster

Het bedrijf behaalde in het derde kwartaal 7 miljard dollar aan concertopbrengsten, 32 procent meer dan in het derde kwartaal van 2022.

Ticketmaster liet een nog sterkere groei zien. Een toename van 57 procent leidde tot een kwartaalomzet 833 miljoen dollar Dit bedrijfsonderdeel heeft dit jaar tot nu toe 257 miljoen tickets verkocht en ligt op koers om tegen het einde van 2023 meer dan 300 miljoen kaarten te verkopen.

Aan sponsorship en advertising werd in het afgelopen kwartaal 367 miljoen dollar binnengehaald, 7 procent meer dan het derde kwartaal van 2022.


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief