Beurzen

RAI Amsterdam wint Venue Team of the Year Award

RAI Amsterdam heeft de Venue Team of the Year Award gewonnen tijdens de 30e AEO (Association of Exhibition Organisers) Excellence Awards. De prijs werd toegekend voor de manier waarop de RAI het traditionele format van het financiële evenement Money20/20 wist om te vormen tot een dynamische combinatie van een beurs, festival en conferentie. De Excellence Awards worden jaarlijks uitgereikt aan bedrijven die een bijzondere bijdrage leveren aan de beursindustrie.

RAI Amsterdam stond op de shortlist in de categorie ‘Venue Team of the Year’ met zeven andere genomineerden, waaronder Abu Dhabi National Exhibition Centre, ExCel Londen en NEC Birmingham. “De RAI toont een uitstekende passie, creativiteit en innovatie,” verklaarde de jury de winst. “Door nauw samen te werken met hun klant om een festivalformat te creëren, laat deze casestudy een geweldig voorbeeld zien van het creëren van een positieve locatie-ervaring voor bezoekers.”

Hele gebouw getransformeerd

Het innovatieve concept voor dit nieuwe format werd in eerste instantie bedacht door de organisatoren van Money20/20. Het thema voor het evenement moest zowel uniek zijn als doorgevoerd worden in alle hallen, met cateringstations geïntegreerd op de vloer in plaats van een aparte cateringlocatie om een meeslepende ervaring te creëren. Tegelijkertijd moest het evenement het belang weerspiegelen dat Money20/20 hecht aan haar band met Amsterdam en de financiële sector van de stad.

“We zijn deze uitdaging aangegaan en hebben met succes het hele gebouw getransformeerd zodat het past bij het thema van het evenement”, zegt RAI COO Maurits van der Sluis. “Door extra creatief te zijn hebben we geholpen het Money20/20-concept te verrijken en ideeën te bedenken om de cateringservice en de algehele evenementervaring te verbeteren. Hiervoor moesten we op een nieuwe manier gebruikmaken van onze lokale connecties en ik ben er trots op dat we onze inspanningen hebben opgevoerd om aan deze eisen te voldoen en volledig aan de verwachtingen van de klant te voldoen.”

To Good to Go

Een goed voorbeeld van hoe dit in de praktijk uitpakte, was de ‘Too Good to Go’-cateringbar, waar restjes van andere voedingsmiddelen werden gebruikt om nieuwe gerechten te creëren, zoals soep of salade. De bar was opgebouwd uit materialen van eerdere Money20/20-evenementen, waardoor ook materiaalafval aanzienlijk werd verminderd. De koks van de RAI maakten ook chocoladetaarten voor de goede doelen met bananen die tijdens het evenement niet werden geconsumeerd, een initiatief dat een ‘Zuidas Sustainability’-prijs opleverde van het Amsterdamse stadsdeel waarin de RAI is gevestigd.
Naast de eigen cateringdiensten deed de RAI een beroep op haar netwerk in de hoofdstad om het evenement nog specialer te maken. Zo vond op hetzelfde moment als Money20/20 ook het festival Taste of Amsterdam plaats, een jaarlijks evenement waar de beste chef-koks en restaurants van de stad aan het woord komen. Het RAI-team werkte samen met de festivaldirecteur en de lokale overheid om een exclusieve avond voor Money20/20 te organiseren.


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief